דף הבית שירות מלא – בלי לצאת מהבית !
יצירת קשר
לתאום פגישה
1599-500-570
בי. פור תכנון פרישה בע''מ פרישה
סימולטור פרישה
 
אל תשלמו מס מיותר תכנון מס
 
להנות מהמקסימום תכנון כלכלי
 
סימולטור מס
מחשבונים
טפסים
סרטונים
קיבוע זכויות
פיצויי פיטורים
כתבות
מאמרים
טופס 161
עדכונים שוטפים
מצגות
פיטורים והתפטרות

תיאום מס הכנסה I תאום מס על פנסיה

קו הפרדה אדום

במהלך תקופת הפנסיה המוקדמת, במקרה של פרישה מוקדמת מהעבודה ואף במהלך כל תקופת הפנסיה, גם לאחר המועד בו מגיע הפורש לגיל פרישה, ישנם לא מעט פורשים אשר יש להם יותר ממקור הכנסה אחד.
 
אם מדובר בקבלת פנסיה מהמעסיק, מחברת ביטוח או מקרן פנסיה, אם מדובר בעבודה אצל מעסיק חדש במקביל לקבלת פנסיה חודשית ואם מדובר בתשלומים חד פעמיים המתקבלים מעת לעת ממשלמים שונים.
 
בכל אחד מהמקרים שאוזכרו לעיל יש לבצע תאום מס.
 
על מנת לבצע תאום מס, על הפורש בתחילת כל שנה או בעת התחלת קבלת ההכנסות במהלך השנה לגשת לפקיד השומה באיזור מגוריו ולהציג בפניו את תלושי הפנסיה מכל המשלמים ואת תלוש המשכורת (במידה ועובדים במקום עבודה חדש בתקופת הפנסיה). פקיד השומה יערוך תאום מס בין כל ההכנסות וימסור לפורש אישורים הממוענים לכל אחד מהמשלמים.
 
על הפורש להעביר את האישורים למשלמים השונים. כל עוד שנת המס טרם הגיעה לסיומה, (המשלמים השונים טרם סגרו את תיק הניכויים לאותה שנת מס) אין כל בעיה, מבוצע חישוב מחדש של המס תוך שהוא נעשה רטרואקטיבית מתחילת שנת המס או מיום קבלת ההכנסה, לפי המאוחר. במידה ושנת המס הסתיימה והפורש לא מסר במועד את האישורים למשלמים השונים, על מנת לקבל את החזר המס המגיע לפורש, ככל ששולם מס ביתר, על הפורש להגיש דוח שנתי למס הכנסה.
 
ישנם לא מעט מקרים בהם למרות שבוצע תאום מס בתחילת שנת המס או במהלך אותה שנת המס, עדיין משולם מס ביתר ושווה לבדוק האם מגיע מס החזר מס אותו ניתן לקבל באמצעות הגשת דוח שנתי למס הכנסה.
  
יש לשים לב כי פקיד השומה יקבע בצורה מסודרת מיהו הגוף המשלם אשר יעניק לפורש את הפטור על הקצבה (באם מתקיימת הזכאות לפטור) ומיהו הגוף אשר יעניק לפורש את ההטבות הסוציאליות (במידה ומדובר במשכורת אשר נלווים לה תנאים סוציאליים) ומעבר לכך, מומלץ כי הגוף אשר עתיד לשלם "תמיד" ולהיות המשלם העיקרי, הוא זה שייחשב למשלם הראשון דהיינו זה שיעניק לפורש את נקודות הזיכוי ומדרגות המס הראשונות.
 
בחלק מהמקרים ניתן לבצע תיאום מס מקוון באמצעות אתר האינטרנט של מס הכנסה מבלי שיעלה הצורך להגיע למשרדי פקיד השומה.

להלן קישור למידע מלא ועדכני באתר מס הכנסה ולמערכת מס הכנסה לתאום מס מקוון (באינטרנט) - תאום מס
 
להלן מידע כללי והנחיות בדבר תאום מס מקוון מתוך אתר מס הכנסה:

ניתן לערוך תיאום מס גם מספר פעמים בשנה והוא מתאים לכל סוגי ההכנסות וההקלות ואינו מוגבל בתקרת הכנסות.  

אם סכומי ההכנסות, סוגי ההכנסות וההקלות המתבקשות על ידכם אינם מאפשרים הנפקת האישורים באופן מידי, המערכת תבקש מכם לצרף מסמכים מתאימים, ובסוף התהליך בקשתכם תועבר למשרד מס הכנסה אשר יטפל בבקשה תוך חמשה ימי עבודה.

מי יוכלו לקבל את אישורי התיאום באופן מידי ?

מי שעורכים תיאום מס ראשון בשנת המס.

מי שמבקשים נקודות זיכוי, בהתאם לחוק, עבור: ילדים, הורה במשפחה חד הורית, בן או בת זוג ללא הכנסות.

מי שהכנסותיהם הן אחת מהבאות: 

הכנסות משכר עבודה: בסכום של עד 316,536 ₪ לשנה מכל המשלמים (נכון לשנת המס 2021)

קצבת פרישה: 

למי שלא הגיעו לגיל פרישה, אך מקבלים קצבת פרישה.

למי שהגיעו לגיל פרישה ואינם חייבים במס עבור כל הכנסותיהם.

למי שהגיעו לגיל הזכאות לפרישה וביצעו קיבוע זכויות, לפי תיקון 190 לפקודת מס הכנסה.


סעיף 9א(ב) לפקודת מס הכנסה - הנחיות לעניין "הפטור הנוסף" - הנחיות רשות המסים בישראל לציבור המעסיקים, לשכות השירות ומנכים אחרים מיום 18/11/2019.

אישור תאום מס - בין שני משלמי פנסיה שונים - דוגמאות שונות
             
                    
 
 

טופס בקשה לתיאום דמי ביטוח לאומי

 
 
טופס 161ד - מכשולים בדרך לקיבוע זכויות והמלצות לעריכה והגשה של טופס 161ד - ידיעה ומאמר שפורסמו בגיליון עדיף - בתאריך 20/12/2017.
 
קיבוע זכויות - ייעוץ מס וסיוע מקצועי בכל הקשור להגשת בקשה לפקיד השומה (מס הכנסה) לפטור על קצבה או על היוון קצבה באמצעות טופס 161ד ונספחיו.
 
 

תלה"מ 21922-02-19 - פלונית נגד פלוני - מיום 05/04/2020 - פסק דין של בית המשפט לענייני משפחה בקריות בנושא: חלוקת הפנסיה התקציבית שמקבל הנתבע מצה"ל. בת הזוג לשעבר זכאית לקבל את חלקה בגמלה לאחר חישוב וניכוי מס כ"משכורת ראשונה". בחירתו של הנתבע למסות את הגמלה במסגרת תיאום מס מול הכנסתו ממקום העבודה החדש שלו, כ"משכורת שנייה" אינה יכולה לבוא על חשבון בת הזוג לשעבר.



איך עושים תיאום מס ? מה ההבדל בין תיאום מס להחזר מס ? - פודקאסט של רשות המסים בישראל מיום 28/09/2023 - פודמס פרק 21 - איך עושים תיאום מס ? מה ההבדל בין תיאום מס להחזר מס ? - עם הגברת רחלה אקוקה, מנהלת תחום בכירה שומה פרט ברשות המסים
שירות מלא בלי לצאת מהבית !
  דף קודם  
הדפס את המאמר
מחשבונים
טפסים
פיצויי פיטורין
מצגות
מאמרים
פיטורין והתפטרות
קיבוע זכויות
טופס 161
כתבות
סימולטור מס
עדכונים שוטפים
סרטונים

תכנון פרישה

קו הפרדה אדום
תכנון מס
תכנון כלכלי
תקנון | קצת עלינו | לתאום פגישת ייעוץ | 1599-500-570
Facebook
תקנון | קצת עלינו
לתאום פגישת ייעוץ 1599-500-570
Facebook
© כל הזכויות שמורות ל בי. פור תכנון פרישה בע"מ.