דף הבית שירות מלא – בלי לצאת מהבית !
יצירת קשר
לתאום פגישה
1599-500-570
בי. פור תכנון פרישה בע''מ פרישה
 
 
אל תשלמו מס מיותר תכנון מס
 
להנות מהמקסימום תכנון כלכלי
 
סימולטור מס
מחשבונים
טפסים
סרטונים
קיבוע זכויות
פיצויי פיטורים
כתבות
מאמרים
טופס 161
עדכונים שוטפים
מצגות
פיטורים והתפטרות

בזמן שישנת

קו הפרדה אדום

החל מחודש ינואר הקרוב "יגזרו עליך קופון" מטורף נוסף בשיעור של עד כ- 17.25% מכל הפקדה חודשית של המעסיק שלך לטובת הפנסיה שלך !

 

עו"ד (רו"ח) אמיר גבאי

נכון לשנת המס 2015 תקרת השכר המבוטח מתוכה יכול המעסיק לבצע הפקדות ותשלומים (עד לשיעור של 7.5%) לטובת חיסכון וביטוח פנסיוני בעבור העובד, מבלי שחלק המעסיק בהפקדות ובתשלומים אלו ייחשב להכנסה חייבת במס בידי העובד, היא 37,040 ש"ח לחודש.

(4 פעמים השכר הממוצע במשק. נכון לינואר 2015 השכר הממוצע במשק שנקבע לצורך סעיף זה בפקודת מ"ה הוא 9,260 ש"ח).

במסגרת חוק ההסדרים לשנים 2015-2016 שאושר בימים האחרונים על ידי ועדת הכספים של הכנסת, תקרה זו הופחתה לסך של כ- 23,150 ש"ח בלבד.

(2.5 פעמים בלבד מהשכר הממוצע במשק, באותם המונחים של ינואר 2015).

בהתייחס לרמות שכר אלו, מאחר ונכון לשנת המס 2015, שיעור המס השולי של העובד הינו כ- 34% ושיעור דמי הביטוח הלאומי ומס הבריאות הינו כ- 12%, משמעות הדבר היא, כי בעקבות זקיפת "השווי למס" בתלוש השכר, של יתרת ההפקדה העולה על התקרה החדשה:

החל מחודש ינואר 2016, במונחים אלו, ייקטן השכר נטו של העובד בסך של עד כ- 479 ש"ח לחודש !

התשובה שלי, בהתייחס לכל ההצהרות ולכל הסיסמאות הן של שר האוצר, הן של הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון והן של חברי הכנסת "החברתיים", כל אותם "המנפנפים" בדגל דאגתם לפנסיה שלנו ונזכיר את האחרונות מביניהן שהופצו לציבור רק לפני ימים בודדים:

שר האוצר, משה כחלון: "הגיע הזמן להשיב לאזרחים את כספי הפנסיה שנלקחו מהם במהלך השנים. הרפורמה מצטרפת לשלל הצעדים שאנחנו עושים בכדי להוזיל את הוצאת הביטוח הפנסיוני של האזרחים. הרפורמה שהוסכמה תגדיל את החיסכון הפנסיוני של כל חוסך על ידי הקטנת התשלום על דמי הניהול. מדובר בנדבך מרכזי במאבק של כולנו להפחתת יוקר המחיה בישראל" (הודעה לעיתונות מיום 03/11/2015).

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "הרפורמה תגדיל את החיסכון הפנסיוני של הציבור. בכך אנו מתקנים עיוות יסודי הנמשך שנים בשוק החיסכון הפנסיוני. נמשיך לקדם רפורמות שיגבירו את התחרות בשוק החיסכון הפנסיוני ולשפר את מצב החוסכים לפנסיה". (הודעה לעיתונות מיום 03/11/2015).

יו"ר ועדת הכספים גפני: "הסכם מצויין שייטיב עם החוסכים לפנסיה," "בתיווך יו"ר ועדת הכספים הגיעו יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות ארגוני המעסיקים להסכם שייטיב עם החיסכון הפנסיוני של העובדים עלות תפעול החיסכון לפנסיה תועבר למעסיק מה שיחסוך לעובדים אלפי שקלים עד הפנסיה". (הודעה לעיתונות מיום 03/11/2015).

אתם שקרנים !

הבא נעשה חשבון פשוט...

עד כ- 479 ש"ח פחות, בכל חודש, החל מחודש ינואר הקרוב, במשכורת נטו (של כל אותם עובדים שכירים כמתואר מעלה), זה יוצא עד כ- 17.25% מתוך אותה ההפקדה החודשית של המעסיק לטובת חיסכון וביטוח פנסיוני בעבור העובד, בסך של כ- 2,778 ש"ח לחודש (שיעור של כ- 7.5% מתקרת שכר מבוטח בסך של כ- 37,040 ש"ח לחודש).
 
 
אז מה זה משנה לעזאזל אם קוראים לזה מסים או קוראים לזה דמי ניהול ?
 
  
בשורה התחתונה, אם אתה נמנה על אותם עובדים כמתואר מעלה, החל מינואר הקרוב "יגזרו עליך קופון" מטורף נוסף בשיעור של עד כ- 17.25% מכל הפקדה חודשית של המעסיק שלך לטובת הפנסיה שלך !
 
 
כאשר את הקופון הזה "יגזרו עליך" כל חודש בחודשו, מהנטו שלך, שנים רבות לפני יציאתך לפנסיה !

כל זה קרה "בזמן שישנת" ובזמן שלשכת רואי החשבון, לשכת יועצי המס, לשכת סוכני הביטוח, ההסתדרות וכל הארגונים למיניהם, המשיכו לעסוק אך ורק באינטרסים שלהם ! (סליחה, וגם כל חברי הכנסת).

ולכל "המצקצקים" הטוענים כי מדובר באנשים עשירים וב"עשירון עליון", על זה אגיב בהרחבה בפעם אחרת...

 
 
מאמר זה מובא כאן לידע כללי בלבד והוא אינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ . במסגרת המאמר מובאות דעה אישית ופרשנות אישית בלבד של כותב המאמר. שום אינפורמציה המופיעה במאמר אינה מהווה המלצה לביצוע או אי ביצוע מהלך כלשהו. מחובתך להתייעץ לפני כל פעולה. מסמך זה מנוסח בלשון זכר אך פונה לנשים ולגברים כאחד.


פיצויי פיטורים - תקרה להפקדות מעסיק - חיוב במס בשלב ההפקדה - מתוך פרק ג' להצעת חוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2017 ו- 2018), התשע"ז -2016 - פיצויי פיטורים.
     
מיסוי כספי פיצויי פיטורים בשלב ההפקדה בקופה - מתוך הצעות לשינויי חקיקה בהתייחס לכספי פיצויי פיטורים - טיוטת הצעות החלטה לממשלה במסגרת התכנית הכלכלית לשנים 2017 ו- 2018 - הסנקציה הבאה שלא איחרה לבוא...
 
 
 
 
  דף קודם  
הדפס את המאמר
מחשבונים
טפסים
פיצויי פיטורין
מצגות
מאמרים
פיטורין והתפטרות
קיבוע זכויות
טופס 161
כתבות
סימולטור מס
עדכונים שוטפים
סרטונים

תכנון פרישה

קו הפרדה אדום
תכנון מס
תכנון כלכלי
תקנון | קצת עלינו | לתאום פגישת ייעוץ | 1599-500-570
Facebook
תקנון | קצת עלינו
לתאום פגישת ייעוץ 1599-500-570
Facebook
© כל הזכויות שמורות ל בי. פור תכנון פרישה בע"מ.