דף הבית שירות מלא – בלי לצאת מהבית !
יצירת קשר
לתאום פגישה
1599-500-570
בי. פור תכנון פרישה בע''מ פרישה
 
 
אל תשלמו מס מיותר תכנון מס
 
להנות מהמקסימום תכנון כלכלי
 
סימולטור מס
מחשבונים
טפסים
סרטונים
קיבוע זכויות
פיצויי פיטורים
כתבות
מאמרים
טופס 161
עדכונים שוטפים
מצגות
פיטורים והתפטרות

צעד 4 : חשב את שווי הנכסים וההתחייבות שלך

קו הפרדה אדום

 

חשב את ערכם של הנכסים שלך, הכספיים והלא כספיים ואמוד את גובה ההתחייבויות שלך - ההפרש ביניהם משקף, במילים פשוטות, "כמה אתה שווה", זוהי נקודת הפתיחה שלך !

 

ללא חישוב סך הנכסים נטו שלך (נכסים פחות התחייבויות) לא תוכל לקבל תמונה מלאה ועדכנית על מצבך ואיך יראה עתידך ובוודאי שלא תוכל להעלות דרכים יצירתיות איך להגדיל את הנכסים שלך אשר בעתיד אמורים לספק לך ביטחון כלכלי ואף להוות מקור להכנסה השוטפת במהלך תקופת הפנסיה המתארכת משנה לשנה.
 

טיפים חשובים

  • אנו בדיעה שאין להקל ראש בפאן "ההתנהגותי" שלנו כבני אדם, לרבים נכון יותר "לקזז" בין נכסים להתחייבויות על מנת לראות את התמונה המלאה האמיתית.
  • שאל את עצמך את השאלה האם המשך ההחזקה בחיסכון או בנכס במקביל להתחייבות כספית הוא זו שיהפוך אותך לעשיר ? הוא זה שיעשה את ההבדל ? או אולי כדאי לך לממש את החיסכון או הנכס ולחסל את ההתחייבות הכספית ובכך לצמצם חשיפה לסיכונים מיותרים ולחסוך בעלויות מימון שוטפות. אל תישמע לסיסמאות של יועצי השקעות, קח אחריות על בטחונך הכלכלי.
  • כאשר שואלים ישראלי, "כמה  אתה חייב לבנק ? כמה משכנתא יש לך ? "  ישראלים רבים מדיי משיבים: "5,000 ש"ח..." וכדומה, כלומר מרבית הישראלים לא יודעים או לא זוכרים כמה בסך הכל הם חייבים לבנק, מבחינתם זה נתון לא מעניין באמת ומרביתם מתייחסים רק לתשלום בחודש הבא... לדעתינו, מכאן זה מתחיל... זה הרגע להתחיל לשנות חשיבה !
  • היפטר ממיתוסים והתאם את הרצוי למצוי, לדוגמא, רבים, מצד אחד חוזרים על האמרה "קרן השתלמות זה חיסכון שאסור לגעת בו...", מצד שני מתגלגלים מיום ליום בהלוואות גישור ומשלמים ריבית מפלצתית לבנק. האם שאלת את עצמך מה התוצאה של התנהלות זו בתקופות בהן יש הפסדים בשוק ההון ? האם שאלת את עצמך לאן מובילה אותך התנהלות זו מבחינת השליטה על מצבך הכלכלי ?
  • בנקים רבים מתנים מתן אשראי בהחזקה של פקדונות בנקאיים כבטחונות לאשראי. האשראי עולה לך ביוקר והפקדון צובר ריבית אפסית. בנטו, אתה מפסיד כסף ואתה ממשיך לחיות באשליה שיש לך חסכונות. אולי כדאי לחדול מהתנהלות זו ?
  • יש להביא בחשבון את היבטי המס - יש להעריך כל נכס וכל חיסכון לאחר תשלום כל מס !

 

 

 

צעד 1: אסוף מסמכים ונתונים

צעד 2: קבע מטרות

צעד 3: הערך את תזרים המזומנים שלך

צעד 4: חשב את שווי הנכסים וההתחייבויות שלך

צעד 5: הנח הנחות

צעד 6: קבע אסטרטגיה

 

 

 

מסמך זה מנוסח בלשון זכר אך פונה לנשים ולגברים כאחד.




 
  דף קודם  
הדפס את המאמר
מחשבונים
טפסים
פיצויי פיטורין
מצגות
מאמרים
פיטורין והתפטרות
קיבוע זכויות
טופס 161
כתבות
סימולטור מס
עדכונים שוטפים
סרטונים

תכנון פרישה

קו הפרדה אדום
תכנון מס
תכנון כלכלי
תקנון | קצת עלינו | לתאום פגישת ייעוץ | 1599-500-570
Facebook
תקנון | קצת עלינו
לתאום פגישת ייעוץ 1599-500-570
Facebook
© כל הזכויות שמורות ל בי. פור תכנון פרישה בע"מ.