דף הבית שירות מלא – בלי לצאת מהבית !
יצירת קשר
לתאום פגישה
1599-500-570
בי. פור תכנון פרישה בע''מ פרישה
סימולטור פרישה
 
אל תשלמו מס מיותר תכנון מס
 
להנות מהמקסימום תכנון כלכלי
 
סימולטור מס
מחשבונים
טפסים
סרטונים
קיבוע זכויות
פיצויי פיטורים
כתבות
מאמרים
טופס 161
עדכונים שוטפים
מצגות
פיטורים והתפטרות

5 טעויות שעלולות לסכן את תכנית הפרישה שלך לאורך זמן

קו הפרדה אדום

 
חיסכון לתקופת הפנסיה חשוב עד מאוד, אבן היסוד לתכנית פרישה מוצלחת, אך עד כמה שהוא משמעותי, הוא רק הצעד הראשון. המשימה אותה לקחתם על עצמכם, לאורך שנים, להבטיח פרישה נוחה מבחינה כלכלית, עד כמה שאפשר, הינה תהליך ארוך, מייגע ומורכב הדורש תכנון זהיר ומחושב גם בהמשך הדרך, והיא רחוקה מלהסתיים ביום הפרישה. תפיסה שגויה של המציאות עלולה לעלות לכם ביוקר בטווח הארוך.
 
להלן 5 טעויות נפוצות:
 

1. זלזול בתוחלת החיים

בעידן הנוכחי, פורשים רבים חיים יותר וזאת הודות לסגנון חיים בריא יותר ופריצות דרך בתחום הרפואה. תוחלת חיים ממוצעת לגבר בישראל נכון לדוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2006 – 78.5. תוחלת חיים ממוצעת לאישה בישראל נכון לדוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2006 – 82.7 . אנו יכולים להיכנס שוב לאתר האינטרנט של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולספק לכם נתונים מעודכנים גם לשנה הנוכחית, אבל מיד תראו, שזה לא ממש משנה...

קחו בחשבון שתוחלת חיים כשמה כן היא - ממוצע , בימינו, פורשים רבים חיים היטב ומגיעים לגיל 85 וגם מעבר לכך . כמו כן, בכל שנה ושנה חלה עליה מתמדת בתוחלת החיים... לכן אל תתפלאו כי כאשר תפנו לייעוץ אצל מומחה לפרישה הוא יציג בפניכם תכנית כלכלית לפרישה המבוססת על תוחלת חיים הנעה בין גיל 85 ל- 90 ויותר.
 
וכן, בכל פעם מחדש, משעשעות אותי התגובות של לקוחותיי (שיזכו לחיים ארוכים !!) כאשר מגיעים לנקודה זו במסגרת תהליך הייעוץ לפרישה: "אני ? אני לא אחיה עד גיל 85, אח שלי נפטר בגיל 74, אבא שלי נפטר בגיל 68...", "אני ? עד גיל 90 ? לא תודה..."
 
חברים, אנא, הפנימו, תוחלת החיים גדלה משנה לשנה, וחובה להביא זאת בחשבון, במסגרת תכנון כלכלי לפרישה.
   

2. אי צמצום הוצאות

   
האם אנשים הפורשים מעבודתם בעלי נטייה שמרנית יותר לגבי ההוצאות שלהם ?
 
סיכוי טוב שאם פרשתם בשנות ה- 60 לחייכם, בתקופת הפנסיה תוציאו לא פחות כסף ואולי אף יותר לעומת תקופת עבודתכם ובנוסף לכך יתווספו סעיפי הוצאות חדשים, די בכך, שתרצו לצאת לטייל.... למעשה, אצל רוב האנשים הפורשים מעבודתם, הוצאות על טיולים, סיוע כלכלי לילדים בוגרים, מתנות לנכדים, רכישת רכב חדש במקום זה שהיה לנו עד היום ממקום העבודה, שיפוץ הדירה והתאמתה לשלב מאוחר יותר בתקופת הפנסיה ומותרות או לא מותרות... ההוצאות עולות בשנים הראשונות לפרישה ובכל מקרה הן לא מתנהלות בקו ישר !
 
וכן, בכל פעם מחדש, אני מחכה בסובלנות לרגע בו לקוחותיי המגיעים אליי לראשונה לייעוץ לפרישה, ינסו בכל דרך לשכנע אותי שזה ממש לא נכון, וההוצאות פוחתות ביום הפרישה...
 
חברים, אנא, הפנימו, ההוצאות גדלות או לכל הפחות נותרות זהות, וחובה להביא זאת בחשבון, בתכנון הכלכלי לתקופת הפרישה.
   

3. כשל בתכנון הפרישה בכל הקשור להוצאות בלתי צפויות

  
לאנשים רבים יש בראשם תכנית פרישה בסיסית עם מושג כללי ביותר לגביי נכסיהם הפיננסיים, ההכנסות וההוצאות החודשיות השוטפות, הכנסה מפנסיה חודשית וביטוח לאומי.
 
הם לא מביאים בחשבון בחישוב תזרים המזומנים העתידי הוצאות בלתי צפויות כגון הוצאות עבור ילדים מבוגרים שעדיין חיים בבית , טיפולים רפואיים וכדומה. קחו לדוגמא מקרה לא נדיר, בו אחד הילדים מתגרש ואתם הופכים עולמות כדי לעזור לו כלכלית, קחו לדוגמא את ההוצאה הכרוכה בשיפוץ דירת המגורים כשהיא הופכת להיות הכרחית וכבר אין ברירה, היא עשויה לגרום נזק משמעותי לתקציב שבניתם מראש. לכן, עבור הוצאות בלתי צפויות חובה להוסיף "ריפוד נוסף" לתכנית הפרישה שלכם.
 
וכן, בכל פעם מחדש, מגיעים לרגע בו מנהלים דיון האם להביא בחשבון שיעור של 3% או 5% או 10% של הוצאות בלתי צפויות...או בכלל לא.
 
חברים, אנא, הפנימו, חובה להביא בחשבון הוצאות בלתי צפויות בתכנון הכלכלי לתקופת הפרישה, די בדוח חניה בסך של 500 ש"ח שיערער את מצב הרוח (והכיס...) כאשר חיים על תקציב חודשי קבוע.
 
מקסימום, יהיה לכם עודף, לדברים טובים...
  

4. התעלמות מהתייקרות מתמדת החלה בטיפולי הבריאות

   
זוג פורשים בגיל 65 שפרשו השנה יזדקקו לסכומי כסף נכבדים רק בכדיי לכסות עלויות רפואיות בתקופת הפנסיה. בין אם התשלומים נועדו לממן ביטוח בריאות פרטי רחב ו/או ביטוח סיעודי ובין אם נועדו לממן את הטיפולים הרפואיים עצמם.
 
אנשים רבים אינם מודעים לעובדה כי עלות טיפולים רפואיים עולה בכל שנה בין 8% ל – 12%. רוצים להתווכח ? אז הביאו בחשבון שיעור עליה של 5% או 10%.
 
משהו חובה להביא בחשבון !
  

5. התעלמות מהשפעת האינפלציה

  
אל תזלזלו בהשפעתה של האינפלציה על תכנית הפרישה שלכם. אם אתם היום בני 65, הוצאה שכרגע עולה לכם 1,000 ש"ח תעלה לכם 1,567 ש"ח כשתהיו בני 80 , בהנחה ששיעור האינפלציה השנתי הוא כ- 3% .
 
תכננו את פרישתכם תחת ההנחה שעלות המחייה שלכם תעלה בהדרגה בכל שנה ושנה במהלך תקופת הפנסיה !
 
לסיום,
 
יש עוד נושאים לדיון, יש עוד תמרורים שמוטב לשים אליהם לב מוקדם ככל האפשר, להימנע מסיכונים מיותרים בהשקעת הכספים שלכם, לתכנן את התקציב לכל שלב ולכל עשור בתקופת הפרישה באופן שונה, ועוד ועוד... המשיכו לקרוא, המשיכו להתעדכן ואל תזלזלו ב"טיפ בגרוש"... הטיפים הללו עושים את ההבדל בין הצלחה לבין כישלון של התכנית הכלכלית שלכם לתקופת הפרישה, תוצאה שמתבררת רק בהמשך הדרך, כאשר כבר מאוחר לתקן...

 

מאמר זה אין בו כדי להכיל את כל הנושאים הקשורים לפרישה והוא מובא כאן להמחשה בלבד. נקיטה בפעולות אלו אינן מהוות תחליף לקבלת ייעוץ וליווי מקצועי מאיש מקצוע. שום אינפורמציה המופיעה במאמר אינה מהווה המלצה לביצוע או אי ביצוע מהלך כלשהו. מחובתך להתייעץ לפני כל פעולה.
מסמך זה מנוסח בלשון זכר אך פונה לנשים ולגברים כאחד


בחירת מסלול השקעה בקופת גמל או בקרן השתלמות - רקע כללי לקראת השינויים הצפויים החל מחודש ינואר 2016 בכל הקשור לאופן ניהול החסכונות שלנו
 
תכנון פרישה - נקודות חשובות
 
ניהול פרישה - טיפים למעקב ועדכונים שוטפים
 
 
תכנון פרישה - עשו לכם סדר בראש, התמקדו בצורך ולא בפתרון.
שירות מלא בלי לצאת מהבית !
  דף קודם  
הדפס את המאמר
מחשבונים
טפסים
פיצויי פיטורין
מצגות
מאמרים
פיטורין והתפטרות
קיבוע זכויות
טופס 161
כתבות
סימולטור מס
עדכונים שוטפים
סרטונים

תכנון פרישה

קו הפרדה אדום
תכנון מס
תכנון כלכלי
תקנון | קצת עלינו | לתאום פגישת ייעוץ | 1599-500-570
Facebook
תקנון | קצת עלינו
לתאום פגישת ייעוץ 1599-500-570
Facebook
© כל הזכויות שמורות ל בי. פור תכנון פרישה בע"מ.