דף הבית שירות מלא – בלי לצאת מהבית !
יצירת קשר
לתאום פגישה
1599-500-570
בי. פור תכנון פרישה בע''מ פרישה
 
 
אל תשלמו מס מיותר תכנון מס
 
להנות מהמקסימום תכנון כלכלי
 
סימולטור מס
מחשבונים
טפסים
סרטונים
קיבוע זכויות
פיצויי פיטורים
כתבות
מאמרים
טופס 161
עדכונים שוטפים
מצגות
פיטורים והתפטרות

תשלום הפרשי שכר או תשלום פיצויי פיטורים, שנתקבל בידי מי שהיה תושב ישראל והפך לתושב חוץ או שנתקבל בידי מי שהיה תושב חוץ והפך לתושב ישראל - מקור תשלום בחו"ל מול מקור תשלום בישראל - מידע והשוואה

קו הפרדה אדום

מקור הנחיה עמדה מספר 45/2018 - הכנסת עבודה שמתקבלת בידי תושב חוץ בגין עבודתו בישראל - מתוך רשימת עמדות חייבות בדיווח בנושא מס הכנסה החלטת מיסוי 22/06 - מיסוי בינלאומי - קביעת תושבות - פיצוי בגין עבודה בחו"ל - החלטת מיסוי בהסכם - החלטת מיסוי 22/06 מיום 05/06/2006 חיוב במס בישראל על בסיס מזומן בגין הכנסת עבודה של תושב ישראל אשר הופקה על ידו מחוץ לישראל בתקופת היותו תושב חוץ - החלטת מיסוי לא בהסכם - החלטת מיסוי: 2873/16 - פורסמה ביום 28/12/2016
סוג ההכנסה הכנסת עבודה של יחיד, לרבות בונוסים, פדיון ימי חופשה, מחלה והפרשי שכר אחרים, מענק פרישה או פיצויי פיטורין, תשלום מבוסס מניות או אופציות וכיוצא בזה פיצויי פיטורים שנתקבלו ממקום עבודה בחו"ל בשל עבודה בחו"ל של תושב חוץ "לשעבר" בטרם היחיד הפך לתושב ישראל הכנסות מהפרשי משכורת בחו"ל
מקום הפקת ההכנסה ישראל חו"ל חו"ל
סטטוס בעת הפקת ההכנסה תושב ישראל או תושב חוץ השוהה ועובד בישראל תושב חוץ תושב חוץ
מקור תשלום ההכנסה ישראל חו"ל חו"ל
סטטוס בעת קבלת ההכנסה תושב חוץ תושב ישראל תושב ישראל
עמדת רשות המסים בישראל ההכנסה חייבת במס בישראל גם אם במועד קבלת התשלום היה היחיד תושב חוץ, וזאת על בסיס מקום הפקת ההכנסה.

הוראות סעיף 2 רישא לפקודת מס הכנסה - מקורות הכנסה - "מס הכנסה יהא משתלם, בכפוף להוראות פקודה זו, לכל שנת מס, בשיעורים המפורטים להלן, על הכנסתו של אדם תושב ישראל שהופקה או שנצמחה בישראל או מחוץ לישראל ועל הכנסתו של אדם תושב חוץ שהופקה או שנצמחה בישראל, ממקורות אלה...".


הוראות סעיף 4א(א)(4) לפקודת מס הכנסה - מקום הפקת ההכנסה - "(א) המקום שבו הופקה או נצמחה הכנסה, השתכרות או רווח מכל אחד מהמקורות המפורטים להלן יהיה – ... (4) לגבי הכנסה מעבודה - מקום ביצוע העבודה".

במידה ויוכח כי פיצויי הפיטורים משולמים בגין תקופת עבודתו בחו"ל טרם היותו תושב ישראל, לא יחויב במס בישראל בעת קבלתם בהתאם לפסיקה בישראל, עובד שכיר מדווח על הכנסותיו לפי בסיס מזומנים – דהיינו מתחייב במס בישראל על הכנסותיו במועד בו התקבלו ההכנסות בפועל בידיו. מאחר שבמועד בו התקבלו בפועל בידי היחיד ההכנסות מהפרשי משכורת החוץ הוא נחשב תושב ישראל..., הרי שהכנסות כאמור חייבות במס בישראל בידי היחיד על בסיס פרסונלי בהתאם לסעיף 2 רישא לפקודה – כהכנסת עבודה של תושב ישראל לפי סעיף 2(2 )לפקודה, החייבת בשיעור מס רגיל לפי סעיף 121 לפקודה. הכנסת עבודה כאמור בידי תושב חוזר אינה זכאית לפטור ממס לפי סעיף 14(ג) לפקודה.
הערות
 
היה וחלק מההכנסה הופק בישראל וחלק מחוץ לישראל, חבות המס בישראל תהיה בהתאם לתקופת עבודתו בישראל ביחס לסך תקופת ההעסקה.
מדובר בסקירה כללית של המידע באופן תמציתי, להנחיות המדוייקות יש לעיין בהחלטות המיסוי ובעמדות החייבות בדיווח המובאות כאן.
מאמר זה מובא כאן לידע כללי בלבד והוא אינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ. שום אינפורמציה המופיעה במאמר אינה מהווה המלצה לביצוע או אי ביצוע מהלך כלשהו. מחובתך להתייעץ לפני כל פעולה. מסמך זה מנוסח בלשון זכר אך פונה לנשים ולגברים כאחד. המידע מוצג להמחשה בלבד. חבות המס הסופית בכל מקרה תיקבע אך ורק על ידי רשויות המס על פי הקבוע בפקודת מס הכנסה, בתקנות, בחוזרים המקצועיים ובהנחיות המקצועיות.


מיסוי הכנסה מאופציות בידי יחיד אגב שינוי תושבות - החלטת מיסוי לא בהסכם - החלטת מיסוי 0989/18 - פורסמה ביום 20/11/2018 (יש לשים לב אילו הנחיות החלטת מיסוי זו מבטלת שנקבעו בהחלטות מיסוי קודמות והכללים שהיא קובעת).


מענק פרישה ששולם לעובד תושב חוץ או מענק עקב מוות של עובד ששולם לשאירים של עובד תושב חוץ - ניכוי מס במקור - סעיף 6(ג) לתקנות מס הכנסה (ניכוי ממשכורת ומשכר עבודה), תשנ"ג-1993 - ניכוי מס במקרים מיוחדים

טופס 161 - עובד זר / תושב חוץ - הנחיות רשות המסים מיום 28/06/2023
  דף קודם  
הדפס את המאמר
מחשבונים
טפסים
פיצויי פיטורין
מצגות
מאמרים
פיטורין והתפטרות
קיבוע זכויות
טופס 161
כתבות
סימולטור מס
עדכונים שוטפים
סרטונים

תכנון פרישה

קו הפרדה אדום
תכנון מס
תכנון כלכלי
תקנון | קצת עלינו | לתאום פגישת ייעוץ | 1599-500-570
Facebook
תקנון | קצת עלינו
לתאום פגישת ייעוץ 1599-500-570
Facebook
© כל הזכויות שמורות ל בי. פור תכנון פרישה בע"מ.