דף הבית שירות מלא – בלי לצאת מהבית !
יצירת קשר
לתאום פגישה
1599-500-570
בי. פור תכנון פרישה בע''מ פרישה
 
 
אל תשלמו מס מיותר תכנון מס
 
להנות מהמקסימום תכנון כלכלי
 
סימולטור מס
מחשבונים
טפסים
סרטונים
קיבוע זכויות
פיצויי פיטורים
כתבות
מאמרים
טופס 161
עדכונים שוטפים
מצגות
פיטורים והתפטרות

לעת עתה: גיל פרישה לנשים יישאר 62

קו הפרדה אדום

עדכון מתוך הודעה לעיתונות של ועדת הכספים מיום 20/03/2017.

 
להלן תמצית ההודעה לעיתונות של ועדת הכספים של הכנסת:
 
 
  1. יו"ר ועדת הכספים גפני: "בהיעדר החלטה של שר האוצר בעניין, לא נאפשר עלייה אוטומטית בגיל הפרישה לנשים. כל עוד לא תהיה הכרעה בעניין, הגיל יישאר על 62".
  2. ועדת הכספים היא זו שתכריע בסוגיית גיל הפרישה לנשים. כך החליטו חברי ועדת הכספים בדיון מיוחד שנועד להבהיר, כי כל עוד לא תוגש לוועדה עמדה מסודרת בעניין ע"י שר האוצר, לא תתאפשר עלייה אוטומטית בגיל הפרישה לנשים מ- 62 ל- 64, שזו ברירת המחדל החוקית אם לא מתקבלת הכרעה אחרת או שלא מתקיים דיון בנושא.
  3. ההבהרה של הוועדה נדרשה לאחר שהחוק בעניין מ- 2011, קבע כי הגיל יתחיל לעלות בהדרגה מ- 62 ל- 64 החל מינואר 2017 אלא אם כן כאמור, ייקבע אחרת ע"י שר האוצר או שוועדת הכספים תתנגד לכך בהצבעה.
  4. חברי הכנסת החליטו שנדרשת הבהרה בעקבות העובדה שנשים שמתקרבות לגיל פרישה החלו לקבל בשבועות האחרונים, הודעות מביטוח לאומי, לפיהן מועד פרישתן יידחה החל מסוף חודש אפריל.
  5. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "העלאת גיל הפרישה בכלל ולנשים בפרט, היא סוגייה רצינית ולא נאפשר מצב שבו שינויים יתקיימו ללא דיון והכרעה ציבורית". ועדת הכספים כבר נדרשה לנושא לאחר שעפ"י החוק הקיים, היה על שר האוצר להגיש את המלצותיו בעניין עד ה- 30.9.2016 ולאחר-מכן היה על ועדת הכספים לדון בהמלצות השר ולהכריע בעניין עד לתאריך 31.12.16. אלא שמכיוון ששר האוצר לא העביר את עמדתו בעניין ואף לא האם הוא מקבל את מסקנות הוועדה הציבורית שהוא מינה לבחינת העניין, הוועדה לא התכנסה על-מנת לדון בדו"ח ובמהלך דיוני חוק ההסדרים האחרון קבעה מועדים חדשים, אחרת ברירת המחדל היתה שגיל הפרישה היה עולה אוטומטית ב- 4 פעימות החל מה- 1.1.17 ועד סוף 2018 ל- 64.
  6. המועדים החדשים: עד ל- 30.4.17 שר האוצר צריך להגיש את עמדתו לוועדת הכספים ולאחר-מכן יהיה על הוועדה להגיע להכרעה בסוגיה לכל המאוחר עד ל- 31.7.17.
  7. כאמור לאחר שהובא לידיעת חברי הכנסת שנשים רבות שמתקרבות לגיל 62 קיבלו הודעות מביטוח לאומי, כי מועד פרישתן יידחה, החליט יו"ר הוועדה גפני, לכנס את הוועדה על-מנת לקבל החלטה בהצבעה שבה יוחלט על אופן התייחסות הוועדה לאותם מכתבים, שבפועל המשמעות שלהם היא שהביטוח הלאומי בוחר לפעול עפ"י ברירת המחדל בחוק.
  8. היועצת המשפטית לוועדת הכספים, עו"ד שגית אפיק, אמרה ש"הוועדה עמדה על-כך שהעלאה אוטומטית תיעשה רק במצב חריג מאוד. החוק מייצר מנגנון אוטומטי שגם פוגע בזכויות של נשים בגלל שמישהו לא עשה משהו שהחוק מחייב אותו". המשנה ליועץ המשפטי של הביטוח הלאומי, רועי קרת: "אם היתה פנייה לנשים זו תקלה. לא מוציאים פניות יזומות לנשים שמעתה גיל הפרישה שלהן הוא 64. בחוק יש כיום מנגנון אוטומטי שקובע שגיל הפרישה עולה עד ל- 64 ועל-מנת שזה לא יקרה, יש צורך בהחלטת שר האוצר והחלטת ועדת הכספים. כרגע ברירת המחדל בחוק, שאם לא עושים שום דבר הגיל ממשיך לעלות".
  9. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, סיכם: "כרגע גיל הפרישה הוא 62 והיה ושר האוצר לא יביא את המלצתו עד ה- 30.4 הגיל יישאר על 62. אני מודיע על זה באופן רשמי ואם שר האוצר יביא המלצה אנחנו נקדם דיון ונחליט. אם לא יביא אבקש ממנו את עמדתו. אנחנו נמצא את הדרכים החוקיות שהגיל לא יעלה סתם כך, אין העלאה לגיל 64 כרגע, נקודה. רק דיון בוועדת הכספים שהיא זו שתקבע. אני מבקש מאנשי הביטוח הלאומי, שלא יופיע דבר כזה באתר שלכם ואל תלכו נגד החוק. אנחנו לוקחים על עצמנו שכל עוד אין שינוי בעניין הזה הגיל הקובע הוא 62. ההחלטה תשתנה רק לאחר שהוועדה תקבל המלצה והיא תצביע עליה".
  10. גפני קיים הצבעה בעניין וההחלטה שהתקבלה פה-אחד, אכן היתה שלעת עתה וכל עוד אין פנייה בעניין משר האוצר, גיל הפרישה של הנשים יישאר על 62.



דחיית גיל הפרישה לנשים - פרק י' לחוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנות התקציב 2017 ו- 2018), התשע"ז -2016.
 
 
ועדת הכספים: העלאת גיל הפרישה לנשים תידחה לפחות עד פברואר 2018  - הודעה לעיתונות - ועדת הכספים - מיום 17 ביולי 2017
 
חוק גיל פרישה (תיקון מס' 6), התשע"ז–2017  - תיקון לחוק מיום 24 ביולי 2017.
 
  דף קודם  
הדפס את המאמר
מחשבונים
טפסים
פיצויי פיטורין
מצגות
מאמרים
פיטורין והתפטרות
קיבוע זכויות
טופס 161
כתבות
סימולטור מס
עדכונים שוטפים
סרטונים

תכנון פרישה

קו הפרדה אדום
תכנון מס
תכנון כלכלי
תקנון | קצת עלינו | לתאום פגישת ייעוץ | 1599-500-570
Facebook
תקנון | קצת עלינו
לתאום פגישת ייעוץ 1599-500-570
Facebook
© כל הזכויות שמורות ל בי. פור תכנון פרישה בע"מ.