דף הבית שירות מלא – בלי לצאת מהבית !
יצירת קשר
לתאום פגישה
1599-500-570
בי. פור תכנון פרישה בע''מ פרישה
 
 
אל תשלמו מס מיותר תכנון מס
 
להנות מהמקסימום תכנון כלכלי
 
סימולטור מס
מחשבונים
טפסים
סרטונים
קיבוע זכויות
פיצויי פיטורים
כתבות
מאמרים
טופס 161
עדכונים שוטפים
מצגות
פיטורים והתפטרות

המרחק בין מחאה חברתית לבין העלאת שיעור המס על רווח הון, היום, קצר מתמיד ואולם יש רק דרך אחת לעשות את זה נכון.

קו הפרדה אדום

מאמר דיעה: רו"ח אמיר גבאי, מומחה למיסוי ופרישה

מוטב שכל הפוליטיקאים היוצאים בקריאה פופוליסטית להעלות את שיעור המס על רווחי הון והכנסות פאסיביות יעצרו לרגע אחד ויחשבו על התוצאות. הכי קל לשלוח את נערי האוצר הנלהבים לעשות רפורמה נוספת במס ככרטיס כניסה לעבודה בשוק הפרטי, הכי קל להשתיק כך את קולות מנהיגי המחאה החברתית שנדמה לפעמים שכל מה שהם רוצים זה לראות את המדינה שולחת יד ארוכה יותר לכיס העמוק של בעלי ההון ובעצם הם מסייעים בדרך זו למדינה לסמא עוד יותר את עיני הציבור, הכי קל להמשיך בכרוניקה מתמשכת של מדיניות מס מזגזגת ולא יציבה ואני אומר: אם כבר מעלים את שיעור המס על רווח הון - יש רק דרך אחת לעשות את זה נכון.

1,000,000 שקלים בבנק - זה לא כסף

בפוליטיקה כמו בפוליטיקה הכל עניין של מינוח, תחליפו את המילה "הון" במילה "חיסכון" ועכשיו נראה מה תחשבו על הקריאות להעלות את שיעור המס על רווחי הון והכנסות פאסיביות כפתרון למצוקה חברתית – כלכלית. הגדלת נטל המס על הכנסות פאסיביות משוק ההון ומנכסים אחרים ללא הבחנה בין המשקיעים והחוסכים תפגע באוכלוסיית הגמלאים, שלגבי רבים מהם זה מקור פרנסתם היחיד לאחר פרישתם מהעבודה. בעידן בו מצד אחד תוחלת החיים גדלה ומצד שני הגיל בו המעסיק קורא לך לצאת ל"פנסיה מוקדמת" הולך ונהיה צעיר יותר, תקופת הפנסיה מתארכת. תקופה ארוכה מאוד במהלכה נאלצים גמלאים רבים שאין להם פנסיה, להתמודד עם עליה מתמדת ביוקר המחיה, תשואה נמוכה על חסכונותיהם כתוצאה ממשברים בשוק ההון המתרחשים חדשות לבקרים, תשלום לא מבוטל עבור ביטוחי בריאות וסיעוד פרטיים במקרה הטוב או תשלום הוצאות רפואיות במקרה הרע. קחו לדוגמא תא משפחתי, ששני בני הזוג פוטרו מעבודתם בגיל 60 ואין להם פנסיה. יש לפניהם כ- 20 שנים לפחות לחיות אך ורק מחסכונות. מי שיגיד שברי המזל מבין גמלאים אלו, שיש להם 1 מיליון שקלים נזיל בבנק, הם אנשים עשירים, אינו מבין בכלכלה. 1 מיליון שקלים בבנק, גם בריבית של 5% לשנה, יניבו לתא המשפחתי הכנסה חודשית בסך של כ- 6,600 ₪ לפני מס, כשלאחר 20 שנים לא נשאר להם שקל אחד בחשבון הבנק, למקרה ש"חס וחלילה" הם יאריכו חיים. סוף מעשה במחשבה תחילה, אל לפוליטיקאים למהר להציע פתרונות למצוקתם הכלכלית של הצעירים על חשבון המבוגרים שבינינו.

אם כבר מעלים את שיעור המס על רווח הון - יש רק דרך אחת לעשות את זה נכון

העלאת שיעור המס על רווחי הון והכנסות פאסיביות בשילוב חיוב כל תושבי מדינת ישראל להגיש דוח שנתי למס הכנסה – היא הדרך היחידה לעשות את זה נכון. למה ? כי זו הדרך היחידה להבחין בין המשקיעים והחוסכים, בין "עשירים" ל"עניים" ובכך ליצור מיסוי דיפרנציאלי - לא שוויוני אלא הוגן יותר, המתחשב בנתונים חשובים כמו גיל וסך החסכונות והנכסים שיש לכל אחד מאיתנו, שזה מה שהמחאה החברתית רוצה וצריכה להשיג וזה מה שמדיניות מס חייבת תמיד, בכל תקופה, לשקף ! איך ? נניח שמצד אחד, יוחלט על העלאת שיעור המס על רווחי הון והכנסות פאסיביות לשיעור של 30% ואכן זה יהיה המס שינוכה במקור מכל שקל רווח הון או הכנסה פאסיבית דומה, אך מצד שני, יוגדרו קריטריונים ראויים, סבירים והגיוניים לגבי מי מאיתנו יחול שיעור המס הגבוה ולגבי מי מאיתנו שיעור המס יישאר ללא שינוי כפי שהוא היום, כאשר במסגרת הדוח השנתי שיוגש למס הכנסה יוחזרו לכלל הציבור אותם ההפרשים בגובה העלאת המס. רק כך גמלאים רבים לא ייכנסו בטעות לקטגוריה של "עשירים" ולא יהיו יותר "עניים" ממה שהם היום.



  דף קודם  
הדפס את המאמר
מחשבונים
טפסים
פיצויי פיטורין
מצגות
מאמרים
פיטורין והתפטרות
קיבוע זכויות
טופס 161
כתבות
סימולטור מס
עדכונים שוטפים
סרטונים

תכנון פרישה

קו הפרדה אדום
תכנון מס
תכנון כלכלי
תקנון | קצת עלינו | לתאום פגישת ייעוץ | 1599-500-570
Facebook
תקנון | קצת עלינו
לתאום פגישת ייעוץ 1599-500-570
Facebook
© כל הזכויות שמורות ל בי. פור תכנון פרישה בע"מ.