דף הבית שירות מלא – בלי לצאת מהבית !
יצירת קשר
לתאום פגישה
1599-500-570
בי. פור תכנון פרישה בע''מ פרישה
 
 
אל תשלמו מס מיותר תכנון מס
 
להנות מהמקסימום תכנון כלכלי
 
סימולטור מס
מחשבונים
טפסים
סרטונים
קיבוע זכויות
פיצויי פיטורים
כתבות
מאמרים
טופס 161
עדכונים שוטפים
מצגות
פיטורים והתפטרות

ביטוח אריכות ימים

קו הפרדה אדום

לפני הכל, ההסבר שלנו במילים פשוטות למונח "סיכון אריכות ימים" (כמובן בהיבט כלכלי) הינו הסיכון שהכסף העומד לרשותנו בתקופת הפנסיה ייגמר הרבה לפני ימינו האחרונים (לזה אנו קוראים סיכון אריכות ימים...).
 
על מנת להתמודד עם "סיכון אריכות ימים" יש כמה וכמה דרכים בהן ניתן לפעול כחלק מתכנון כלכלי לפרישה, אשר צריך להביא בחשבון, בין היתר, תקופת פנסיה המתארכת משנה לשנה.
 
אחד מהפתרונות הקיימים נכון להיום הינו לבטח את הסיכון (סיכון אריכות הימים) כאשר ניתן לעשות זאת במספר דרכים, לדוגמא, הפקדת סכום חד פעמי לקצבה, באמצעות קרן פנסיה או חברת הביטוח (מפקידים סכום כסף בקרן פנסיה או בחברת ביטוח ומתחילים לקבל פנסיה חודשית לכל החיים).
 
עדכון אקטואלי אחרון, נכון לחודש 11/2015: ביום 2 בנובמבר 2015 אושר תיקון נוסף לחוק: חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) (תיקון מס' 13 והוראת שעה), התשע"ו-2015. לפי התיקון לחוק, במטרה לשכלל את שוק החיסכון הפנסיוני ולהגביר את התחרות בין השחקנים השונים, כעת, גם חברה לניהול קופות גמל, שאינה קרן פנסיה או חברת ביטוח, רשאית לשלם לחוסך בקופת הגמל, פנסיה חודשית מכספים שצבר בקופת הגמל ובתנאי שלחוסך יהיה כיסוי ביטוחי למקרה שהכסף בקופת הגמל ייגמר לפני לכתו. כיסוי ביטוחי זה נקרא: "ביטוח אריכות ימים". באופן מעשי מדובר בשילוב בין משיכה חודשית קבועה מהקופת הגמל (אנונה) לבין רכישת ביטוח לסיכון אריכות הימים באמצעות חברת ביטוח.
 
להלן הגדרת המונח "ביטוח אריכות ימים" מתוך התקנות (תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) (כיסויים ביטוחיים בקופות גמל), תשע"ג-2013) : ""כיסוי ביטוחי לאריכות ימים" – זכאות לקבלת קצבת זקנה מקופת גמל לקצבה או ממבטח".
 
נדגיש כי מונח זה  (longevity-insurance) אינו מונח חדש...ברחבי העולם מזה שנים, נוהגים לשלב ביטוח אריכות ימים במסגרת פתרונות כלכליים לתקופת הפנסיה במקרים בהם הוא נדרש כפתרון נלווה חיצוני, לחסכונות ולמשאבים הכספיים שצבר הפורש במהלך חייו.
 
אם נשתחרר לרגע, ממונחים מקצועיים והגדרות, הרי שרכישת נכס נדל"ן (כמו לדוגמא דירות למגורים לצורך השכרתן) המניב לפורש הכנסה חודשית קבועה במשך כל חייו מהשכרת הנדל"ן מהווה בעיניי ביטוח לאריכות ימים לא פחות מרכישת זכויות פנסיה חודשית באמצעות הפקדת סכום חד פעמי לקצבה או רכישת כיסוי ביטוחי לאריכות ימים...ולהתמודדות עם סיכון אריכות הימים יש כמה וכמה דרכים ולא רק דרך אחת...ועל כל פורש ופורש לבחון בקפידה, במישור האישי, בטרם קבלת החלטות, מהו הפתרון המתאים ביותר עבורו.
 
ככל שתחול התקדמות בנושא ביטוח אריכות הימים והאנונה, ואפשרות זו, תיפתח באופן מעשי בפני הפורשים בישראל, נמשיך לעדכן את המידע, כאן באתר פרישה.


 
 
 
 
 
 
 
רפורמת כחלון בשוק הפנסיוני – חלופות לביצוע - מצגת - הוועידה לחיזוק הידע המקצועי המסלול האקדמי המכללה למינהל 01/07/2015 באדיבות עו"ד (רו"ח) אמיר גבאי
 
  דף קודם  
הדפס את המאמר
מחשבונים
טפסים
פיצויי פיטורין
מצגות
מאמרים
פיטורין והתפטרות
קיבוע זכויות
טופס 161
כתבות
סימולטור מס
עדכונים שוטפים
סרטונים

תכנון פרישה

קו הפרדה אדום
תכנון מס
תכנון כלכלי
תקנון | קצת עלינו | לתאום פגישת ייעוץ | 1599-500-570
Facebook
תקנון | קצת עלינו
לתאום פגישת ייעוץ 1599-500-570
Facebook
© כל הזכויות שמורות ל בי. פור תכנון פרישה בע"מ.