|
נתוני עזר לחישוב קצבה מוכרת - "תשלומים פטורים" לפי סעיף 9א לפקודת מס הכנסה (מרכיב תגמולי עובד שכיר לקצבה) (חלק העובד)
|
 |
סכומים לשנות המס: 2012-2021 |
|
נתוני עזר לעניין הגדרת "תשלומים פטורים" לפי סעיף 9א
לפקודת מס הכנסה (מרכיב תגמולי עובד שכיר לקצבה) (חלק העובד) |
שנה |
שכר ממוצע במשק |
שיעור הפקדה מירבי (עובד) |
הערות |
2012 |
8,619 |
7.00% |
תיקון 190 לפקודת מס הכנסה |
2013 |
8,828 |
7.00% |
לעניין
שנות מס קודמות לשנת 2012 ראה הערה מטה |
2014 |
9,089 |
7.00% |
2015 |
9,260 |
7.00% |
|
2016 |
9,464 |
7.00% |
|
2017 |
9,673 |
7.00% |
|
2018 |
9,906 |
7.00% |
|
2019 |
10,273 |
7.00% |
|
2020 |
10,551 |
7.00% |
|
2021 |
10,551 |
7.00% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
נא לשים לב:
לא להתבלבל, טבלה זו אינה מפרטת את הטבות המס המגיעות לשכיר בגין חלקו בהפקדות לקצבה ! נתוני עזר אלו נועדו לסייע בחישוב "תשלומים פטורים" כהגדרתם בסעיף 9א לפקודת מס הכנסה (קצבה מוכרת).
החל מינואר 2000 ועד ינואר 2012, טרם תיקון 190 לפקודה, כל תגמולי העובד השכיר לקצבה (חלק העובד) נכללו בהגדרת "תשלומים פטורים" !! ראה ההגדרה "הישנה" בסעיף 9א לפקודה ל"תשלומים פטורים" טרם תיקון מס' 190: "סכומים שהפקיד מקבל הקיצבה, ואשר לא היה זכאי בעבורם לניכוי כאמור בסעיף 47" (ניכוי ולא זיכוי וכידוע חלק העובד בתגמולים מעניק הטבת מס של זיכוי ולא ניכוי) וראה גם הוראות סעיף 4.5 (2) לחוזר מס הכנסה מס' 7/2000 מיום 01/06/2000 העוסק בהטבות מס לחיסכון לטווח ארוך: "אין מניעה לראות כ"תשלומים פטורים" סכומים שמקורם בהפקדות שמקבל הקצבה היה זכאי בגינם לזיכוי על פי סעיף 45א לפקודה - ואפילו ניצל בפועל זיכוי מוגדל של 35%".
החל מינואר 2012, רק סכומים ששולמו לקופת גמל לקצבה על ידי העובד על חשבון מרכיב תגמולי העובד, העולים על השיעור המרבי להפקדה של מרכיב תגמולי העובד לפי סעיף 22 לחוק הפיקוח על קופות גמל, כשהוא מוכפל במשכורתו של העובד או בשכר הממוצע במשק לחודש, לפי הנמוך, יכללו בהגדרת "תשלומים פטורים" (קצבה מוכרת).
מאמר זה מובא כאן לידע כללי בלבד והוא אינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ. שום אינפורמציה המופיעה במאמר אינה מהווה המלצה לביצוע או אי ביצוע מהלך כלשהו. מחובתך להתייעץ לפני כל פעולה. מסמך זה מנוסח בלשון זכר אך פונה לנשים ולגברים כאחד. המידע מוצג להמחשה בלבד. חבות המס הסופית בכל מקרה תיקבע אך ורק על ידי רשויות המס על פי הקבוע בפקודת מס הכנסה.
|
נתוני עזר לעניין הגדרת "תשלומים פטורים" לפי סעיף 9א
לפקודת מס הכנסה (מרכיב תגמולי עובד שכיר לקצבה) (חלק העובד) |
שנה |
שכר ממוצע במשק |
שיעור הפקדה מירבי (עובד) |
הערות |
2012 |
8,619 |
7.00% |
תיקון 190 לפקודת מס הכנסה |
2013 |
8,828 |
7.00% |
לעניין
שנות מס קודמות לשנת 2012 ראה הערה מטה |
2014 |
9,089 |
7.00% |
2015 |
9,260 |
7.00% |
|
2016 |
9,464 |
7.00% |
|
2017 |
9,673 |
7.00% |
|
2018 |
9,906 |
7.00% |
|
2019 |
10,273 |
7.00% |
|
2020 |
10,551 |
7.00% |
|
2021 |
10,551 |
7.00% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
נא לשים לב:
לא להתבלבל, טבלה זו אינה מפרטת את הטבות המס המגיעות לשכיר בגין חלקו בהפקדות לקצבה ! נתוני עזר אלו נועדו לסייע בחישוב "תשלומים פטורים" כהגדרתם בסעיף 9א לפקודת מס הכנסה (קצבה מוכרת).
החל מינואר 2000 ועד ינואר 2012, טרם תיקון 190 לפקודה, כל תגמולי העובד השכיר לקצבה (חלק העובד) נכללו בהגדרת "תשלומים פטורים" !! ראה ההגדרה "הישנה" בסעיף 9א לפקודה ל"תשלומים פטורים" טרם תיקון מס' 190: "סכומים שהפקיד מקבל הקיצבה, ואשר לא היה זכאי בעבורם לניכוי כאמור בסעיף 47" (ניכוי ולא זיכוי וכידוע חלק העובד בתגמולים מעניק הטבת מס של זיכוי ולא ניכוי) וראה גם הוראות סעיף 4.5 (2) לחוזר מס הכנסה מס' 7/2000 מיום 01/06/2000 העוסק בהטבות מס לחיסכון לטווח ארוך: "אין מניעה לראות כ"תשלומים פטורים" סכומים שמקורם בהפקדות שמקבל הקצבה היה זכאי בגינם לזיכוי על פי סעיף 45א לפקודה - ואפילו ניצל בפועל זיכוי מוגדל של 35%".
החל מינואר 2012, רק סכומים ששולמו לקופת גמל לקצבה על ידי העובד על חשבון מרכיב תגמולי העובד, העולים על השיעור המרבי להפקדה של מרכיב תגמולי העובד לפי סעיף 22 לחוק הפיקוח על קופות גמל, כשהוא מוכפל במשכורתו של העובד או בשכר הממוצע במשק לחודש, לפי הנמוך, יכללו בהגדרת "תשלומים פטורים" (קצבה מוכרת).
מאמר זה מובא כאן לידע כללי בלבד והוא אינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ. שום אינפורמציה המופיעה במאמר אינה מהווה המלצה לביצוע או אי ביצוע מהלך כלשהו. מחובתך להתייעץ לפני כל פעולה. מסמך זה מנוסח בלשון זכר אך פונה לנשים ולגברים כאחד. המידע מוצג להמחשה בלבד. חבות המס הסופית בכל מקרה תיקבע אך ורק על ידי רשויות המס על פי הקבוע בפקודת מס הכנסה. |
|
|
|
|