דף הבית שירות מלא – בלי לצאת מהבית !
יצירת קשר
לתאום פגישה
1599-500-570
בי. פור תכנון פרישה בע''מ פרישה
 
 
אל תשלמו מס מיותר תכנון מס
 
להנות מהמקסימום תכנון כלכלי
 
סימולטור מס
מחשבונים
טפסים
סרטונים
קיבוע זכויות
פיצויי פיטורים
כתבות
מאמרים
טופס 161
עדכונים שוטפים
מצגות
פיטורים והתפטרות

קיבלת קופת גמל בירושה - מה הן האפשרויות העומדות בפניך ?

קו הפרדה אדום

  

האם ניתן למשוך את הכספים ?

 

חשבון עם יתרה נמוכה ?


משיכת כספים מחשבון של עמית שנפטר עם יתרה נמוכה - חוזר גופים מוסדיים 2017-9-8 - פורסם ביום 03/05/2017.

כל הוראות החוק הרלבנטיות גם למקרה פטירה -

 

מי הם הזכאים ?

במקרים בהם העמית המוריש מינה מוטבים למקרה מוות בקופת גמל בה מופקדים הן כספי תגמולים והן כספי פיצויים  - ככלל, המוטבים יהיו הזכאים לכספי התגמולים והשאירים כהגדרתם בחוק פיצויי פיטורים, התשכ"ג – 1963 יהיו הזכאים לכספי הפיצויים. (יש חריגים לכלל, יש שאירים, אין שאירים, תלוי מתי נפטר העמית, לפני סיום יחסי עובד מעביד, לאחר סיום יחסי עובד מעביד, ייתכנו מצבים שונים) במידה והעמית המוריש לא מינה מוטבים למקרה מוות לעניין כספי התגמולים הזכאים יהיו היורשים על פי דין או הזוכים על פי צוואה. במידה ולעמית המוריש אין שאירים כהגדרתם בחוק פיצויי פיטורים, התשכ"ג – 1963 לעניין כספי הפיצויים, הזכאים יהיו או המוטבים, או היורשים על פי דין או הזוכים על פי צוואה, תלוי במקרה. צריך לבחון את נוסח מינוי המוטבים, לבחון את נוסח הצוואה, את העיתוי של הפטירה (לפני/לאחר סיום יחסי עובד מעביד), מומלץ לעבור על הפסיקה האחרונה. ראה פסקי דין מנחים כאן באתר פרישה.

להרחבה בנושאים חשובים אלו, ראה:

 

במקרה בו מוטב הלך לעולמו לפני העמית בקופת הגמל - האם הזכאים לכספים במות העמית - הם היורשים של העמית או היורשים של המוטב ?


האם משיכת הכספים מקופת הגמל על ידי הזכאים גוררת אחריה חיוב במס ?

משיכת כספי תגמולים

 
 

משיכת כספי פיצויים

 
 
 

מס על כספי פיצויי פיטורים ומענקים שנתקבלו עקב מוות של עובד במהלך יחסי עובד-מעסיק - טבלת השוואה בין הוראות חוזר מס הכנסה מס' 10/2011 - הכנסות מעבודה ו/או מענקי פרישה/מוות המתקבלות לאחר אריכות ימים – מיום 13/07/2011 (שבוטל!) לבין הוראות חוזר מס הכנסה מס' 2/2022 - סעיף 8(ג) לפקודה – פריסת הכנסה – מיום 02/06/2022 (שבתוקף מיום פרסומו) - לעניין אופן מיסוי כספי פיצויי פיטורים ומענקים שנתקבלו עקב מוות של עובד במהלך יחסי עובד-מעסיק.
 

עוד מידע שעשוי להיות רלבנטי:

 

האם ניתן להשאיר את הכספים בקופה ? האם ניתן לבצע הפקדות נוספות ? ראה תשובות מלאות בקישורים הבאים:

 
 
 

הוראות מיוחדות


בקופת גמל להשקעה - כל אחד מהמוטבים רשאי לבקש להעביר את חלקו בקופת הגמל להשקעה לחשבון חדש בקופת גמל להשקעה על שמו (וזאת כמובן מבלי שהעברת הכספים לחשבון חדש תגרור חיוב במס על הרווחים, מיסוי על הרווחים יחול בעתיד בעת משיכת הכספים במזומן או לא יחול בכלל במידה והמוטב שהוא העמית בחשבון החדש, יבחר בעתיד לקבל קצבה מוכרת מכספים אלו).

בקופת גמל "לפי תיקון 190" - בהתייחס לכספי הקצבה המוכרת - נכון להיום בפרקטיקה במקרה ונפטר העמית טרם מלאו לו 75 שנים הרווחים יהיו פטורים ממס. כמו כן, כל אחד מהמוטבים רשאי לבקש להעביר את חלקו בקופת הגמל לחשבון חדש בקופת גמל על שמו (וזאת כמובן מבלי שהעברת הכספים לחשבון חדש תגרור חיוב במס על הרווחים, מיסוי על הרווחים יחול בעתיד בעת משיכת הכספים במזומן או לא יחול בכלל במידה והמוטב שהוא העמית בחשבון החדש, יבחר בעתיד לקבל קצבה מוכרת מכספים אלו).



 
המידע מוצג להמחשה בלבד, אין מדובר בייעוץ אישי ו/או חוות דעת, חבות המס הסופית תיקבע אך ורק על ידי רשויות המס. מסמך זה מנוסח בלשון זכר אך פונה לנשים ולגברים כאחד.


ייעוץ במקרה פטירה - ייעוץ מס ותכנון כלכלי לשאירים
  דף קודם  
הדפס את המאמר
מחשבונים
טפסים
פיצויי פיטורין
מצגות
מאמרים
פיטורין והתפטרות
קיבוע זכויות
טופס 161
כתבות
סימולטור מס
עדכונים שוטפים
סרטונים

תכנון פרישה

קו הפרדה אדום
תכנון מס
תכנון כלכלי
תקנון | קצת עלינו | לתאום פגישת ייעוץ | 1599-500-570
Facebook
תקנון | קצת עלינו
לתאום פגישת ייעוץ 1599-500-570
Facebook
© כל הזכויות שמורות ל בי. פור תכנון פרישה בע"מ.