דף הבית שירות מלא – בלי לצאת מהבית !
יצירת קשר
לתאום פגישה
1599-500-570
בי. פור תכנון פרישה בע''מ פרישה
 
 
אל תשלמו מס מיותר תכנון מס
 
להנות מהמקסימום תכנון כלכלי
 
סימולטור מס
מחשבונים
טפסים
סרטונים
קיבוע זכויות
פיצויי פיטורים
כתבות
מאמרים
טופס 161
עדכונים שוטפים
מצגות
פיטורים והתפטרות

האם הנתונים שמספקות לנו קופות הגמל מאז ינואר 2008 ועד היום - נכונים ?

קו הפרדה אדום

 


תיקון 3 לחוק קופות הגמל אשר נכנס לתוקף בסוף ינואר 2008 והפך את קופות הגמל - כולן, לקופות לקצבה, הפך את מעמדם של כספי הפיצויים שהופקדו מאז ינואר 2008 ועד היום בכל קופות הגמל - לפיצויים מסוג קצבה. מה המשמעות ?

להיגמל מקופות הגמל - צפה בכתבה מתוך NFC



מה המשמעות ?

בהתייחס לכספי הפיצויים, המשמעות היא, בין היתר, שעובד אשר עזב מקום עבודתו בחודש האחרון יכול לבחור להשאיר את כספי הפיצויים שהופקדו בקופת הגמל מאז ינואר 2008 ועד היום ולייעד אותם למטרת קצבה ובדרך זו להימנע מתשלום מס על כספים אלו כבר במועד העזיבה. (הבהרה: ייעוד לקצבה של כספי הפיצויים אינו פוטר את העובד מתשלום מס אלא דוחה את תשלום המס לגיל הפרישה וכספים אלו ימוסו כקצבה חודשית ולא ככספי פיצויים, חיסכון המס הגלום בדחייה, משתנה מעובד אחד למשנהו, תלוי בגובה הקצבה החודשית הצפויה ונתונים אישיים נוספים, בפועל, לעובדים רבים מדובר בפטור ממס).

ואולם...

באופן מעשי, אותו העובד אשר עזב מקום עבודתו בחודש האחרון, אשר הוא או מעבידו פנו לקופת הגמל לקבל את פירוט ערכי הפדיון של כספי הפיצויים לצורך מילוי טופס 161 ("הודעת מעביד על פרישתו של עובד" – טופס לצורך דיווח למס הכנסה), "למרבה הפלא" נוכחו לגלות כי אין הפרדה בין כספי הפיצויים, לפני ולאחר ינואר 2008..מועד כניסתו לתוקף של תיקון 3...ובמצב זה, נכון להיום, העובד אינו יכול לממש זכותו לייעד לקצבה את אותם כספי הפיצויים ועליו לשלם את המס כבר עכשיו למרות שכאמור, הוראות תיקון 3 מאפשרות לו להימנע מתשלום המס על כספים אלו בעת עזיבת העבודה.

לעניות דעתי, את הטענות בנושא זה יש להפנות לאגף שוק ההון במשרד האוצר ולא למנהלי קופות הגמל, מאחר ותיקון 3 לחוק קופות הגמל "הונחת" ביום אחד על ציבור החוסכים לפנסיה ומנהלי קופות הגמל, לא נקב בתקופת מעבר לחוק ולא איפשר למנהלי קופות הגמל להיערך מבעוד מועד ליישום התיקון לחוק ולבצע את השינויים הדרושים במערכות המידע שלהם.


מה הפתרון ?


על האוצר לאפשר לעובדים אשר עזבו עבודתם, לייעד לקצבה את כל כספי הפיצויים שנצברו בקופת הגמל, מבלי לעשות הבחנה בין כספי פיצויים שהופקדו לפני ולאחר ינואר 2008, כך הכל יהיה פשוט יותר וכולם יהיו מרוצים, האוצר, קופות הגמל וה- "עובדים"...

 

מאמר זה אין בו כדי להכיל את כל הנושאים הקשורים לתקנות קופות גמל, פנסיה ומס הכנסה והוא מובא כאן להמחשה בלבד. שום אינפורמציה המופיעה במאמר אינה מהווה המלצה לביצוע או אי ביצוע מהלך כלשהו. מחובתך להתייעץ לפני כל פעולה. מאמר זה מנוסח בלשון זכר אך פונה לנשים ולגברים כאחד.


הכותב הוא אמיר גבאי, רו"ח, מומחה למיסוי ופרישה, מנכ"ל B4 - יועצי פרישה בע"מ.

 

 

 


 



  דף קודם  
הדפס את המאמר
מחשבונים
טפסים
פיצויי פיטורין
מצגות
מאמרים
פיטורין והתפטרות
קיבוע זכויות
טופס 161
כתבות
סימולטור מס
עדכונים שוטפים
סרטונים

תכנון פרישה

קו הפרדה אדום
תכנון מס
תכנון כלכלי
תקנון | קצת עלינו | לתאום פגישת ייעוץ | 1599-500-570
Facebook
תקנון | קצת עלינו
לתאום פגישת ייעוץ 1599-500-570
Facebook
© כל הזכויות שמורות ל בי. פור תכנון פרישה בע"מ.