דף הבית שירות מלא – בלי לצאת מהבית !
יצירת קשר
לתאום פגישה
1599-500-570
בי. פור תכנון פרישה בע''מ פרישה
 
 
אל תשלמו מס מיותר תכנון מס
 
להנות מהמקסימום תכנון כלכלי
 
סימולטור מס
מחשבונים
טפסים
סרטונים
קיבוע זכויות
פיצויי פיטורים
כתבות
מאמרים
טופס 161
עדכונים שוטפים
מצגות
פיטורים והתפטרות

פריסת מס פדיון חופשה

קו הפרדה אדום

סעיף 8(ג)(2) לפקודת מס הכנסה

פריסת מס - סעיף 8(ג)(2) לפקודת מס הכנסה

8. חלוקת הכנסה ליותר משנה אחת

(ג) לפי בקשת הנישום או יורשיו, יראו את ההכנסות שלהלן, לעניין חישוב סכום המס החל עליהן, כאילו נתקבלו כאמור לצידן:

(2) דמי פדיון חופשה שקיבל עובד – בחלקים שנתיים שווים תוך תקופה שאינה עולה על שש שנות מס המסתיימות בשנה שבה נתקבלו, אך לא יותר משנות עבודתו.


ניתן לפרוס פדיון ימי חופשה לאחור - בחלקים שנתיים שווים על פני לא יותר מ- 6 שנות המס המסתיימות בשנה שבה נתקבל פדיון ימי החופשה, אך בכל מקרה מספר שנות הפריסה לא יעלה על מספר שנות העבודה.

מתי זה כדאי ?

פריסה זו עשויה להיות כדאית לעובד אשר בשנים שקדמו למועד עזיבת העבודה - הכנסתו הייתה נמוכה באופן יחסי לעומת סך הכנסותיו בשנת הפרישה או במקרים בהם לדוגמא, העובד היה זכאי להקלות במס מסויימות בשנים שקדמו לעזיבת עבודה.
 
בכל מקרה יש לבחון באופן מקצועי את הכדאיות בפריסת מס על פדיון ימי חופשה ולבצע בדיקה מקדמית (סימולציה) לחישוב המס בכל אחת מהאלטרנטיבות באמצעות איש מקצוע (רואה חשבון או יועץ מס).

לעניין השאלה האם קיימת חובת הגשת דוחות שנתיים למס הכנסה לשנות הפריסה במקרה של פריסת פדיון ימי חופשה לאחור אנו מבקשים להפנות את תשומת הלב להתייחסות מפורטת לשאלה זו בעמוד: חובת הגשת דוח שנתי למס הכנסה בעקבות פריסה - טבלה מרוכזת - כל סוגי הפריסות.

בכל מקרה, במסגרת חוזר מס הכנסה מס' 2/2022 - סעיף 8(ג) לפקודה – פריסת הכנסה – מיום 02/06/2022 - בסעיף 3.3 לחוזר המתייחס לפריסה של פדיון ימי חופשה רשות המסים מפנה בין היתר לאמור בסעיפים 2.5 ו- 2.7 (המתייחסים לפריסה של הפרשי שכר והפרשי קצבה) ומבהירה פעם נוספת כי - 

2.5 .... לצורך חישוב המס יילקחו בחשבון פטורים, ניכויים אישיים, נקודות זיכוי וזיכויים אישיים להם זכאי הנישום, מבלי שהיה נדרש להגשת דוח שנתי....

2.7 ... יובהר, נישום כאמור, המבקש פריסת הכנסות מהפרשים לפי סעיף 8(ג)(1) לפקודה, לא יחויב בהגשת דוח לפי סעיף 131 לפקודה לכל שנות הפריסה רק בשל בקשתו לפריסה כאמור ואם הוגשו דוחות, לא יבוצע תיקון שומה בשנים להן מיוחסות ההכנסות, אלא, ההכנסות מההפרשים והמס שנוכה בגינם ידווחו בשנה שבה הן התקבלו. יודגש כי אין באמור בכדי לגרוע מסמכות פקיד השומה לדרוש מנישום להגיש דוח שנתי לפי סעיף 131לפקודה.

 



מסמך זה מנוסח בלשון זכר אך פונה לנשים ולגברים כאחד.
מאמר זה אין בו כדי להכיל את כל הנושאים הקשורים לתכנון מס בפרישה והוא מובא כאן להמחשה בלבד. בחירה בפריסת מס הינה על-פי שיקול דעתו הבלעדי של הפורש. נקיטת פעולות אלו אינן מהוות תחליף לקבלת ייעוץ פרישה ולליווי מקצועי מאיש מקצוע. שום אינפורמציה המופיעה במאמר אינה מהווה המלצה לביצוע או אי-ביצוע מהלך כלשהו. מחובתך להתייעץ לפני כל פעולה.


 
 
 
 

 
 



 
 
 
 

חובת הגשת דוח שנתי בעקבות פריסה (קדימה או אחורה) על-פי סעיף 8(ג) לפקודת מס הכנסה - בקשה דחופה להבהרה - מכתב שהועבר למנהל רשות המסים - רו"ח משה אשר - ביום 13.04.2017 - כולל עדכונים שוטפים בנושא מאז ועד היום לרבות העתק מכתב אחרון שהועבר לרו"ח פזית קלימן – סמנכ"לית בכירה – שומה וביקורת – רשות המסים בישראל - ביום 09.05.2022.

שכר עבודה שטרם שולם לעובד שנפטר לרבות פדיון ימי חופשה, יתרת דמי הבראה, דמי הודעה מוקדמת וחודשי הסתגלות - למי ישולמו תשלומים אלו ? האם המעסיק רשאי לבצע קיזוזים וניכויים משכר העבודה האחרון ? מה לגבי מס הכנסה ? האם אפשר לבצע פריסה ? מה לגבי חבות בתשלום דמי ביטוח לאומי ?


חוזר מס הכנסה מס' 2/2022 - סעיף 8(ג) לפקודה – פריסת הכנסה – מיום 02/06/2022

  דף קודם  
הדפס את המאמר
מחשבונים
טפסים
פיצויי פיטורין
מצגות
מאמרים
פיטורין והתפטרות
קיבוע זכויות
טופס 161
כתבות
סימולטור מס
עדכונים שוטפים
סרטונים

תכנון פרישה

קו הפרדה אדום
תכנון מס
תכנון כלכלי
תקנון | קצת עלינו | לתאום פגישת ייעוץ | 1599-500-570
Facebook
תקנון | קצת עלינו
לתאום פגישת ייעוץ 1599-500-570
Facebook
© כל הזכויות שמורות ל בי. פור תכנון פרישה בע"מ.