דף הבית שירות מלא – בלי לצאת מהבית !
יצירת קשר
לתאום פגישה
1599-500-570
בי. פור תכנון פרישה בע''מ פרישה
 
 
אל תשלמו מס מיותר תכנון מס
 
להנות מהמקסימום תכנון כלכלי
 
סימולטור מס
מחשבונים
טפסים
סרטונים
קיבוע זכויות
פיצויי פיטורים
כתבות
מאמרים
טופס 161
עדכונים שוטפים
מצגות
פיטורים והתפטרות

עדכון חשוב לעובדים שעזבו מקום עבודתם בסוף שנת המס 2015

קו הפרדה אדום

הודעה מיום 24/02/2016:
 
ככלל, עובדים אשר עזבו מקום עבודתם בסוף שנת המס 2015 וניגשו לפקיד השומה באיזור מגוריהם לצורך קבלת אישור מס הכנסה לפטור ממס על כספי פיצויים או מענקי פרישה, כאשר שנת המס 2016 כבר החלה, אם יבדקו פעם נוספת את האישורים שקיבלו, יראו כי פקיד השומה חישב בעבורם את הפטור ממס על כספי הפיצויים או מענקי הפרישה - לפי התקרה לשנת המס 2016 (12,230 ש"ח לכל שנת עבודה) ולא לפי התקרה לשנת המס 2015 בה עזבו מקום עבודתם (12,340 ש"ח לכל שנת עבודה).
 
פער זה בסכום הפטור ממס, בסך של כ- 110 ש"ח לכל שנת עבודה, הנראה לכאורה "זניח", אם נניח ומדובר ב- 30 שנות עבודה ושיעור המס השולי של העובד הפורש הינו 34%, הרי שמדובר במס נוסף לתשלום, ללא הצדקה, בסך של כ- 1,122 ש"ח.
 
מאז תחילת 2016 ביצעו מעקב צמוד בנושא על מנת לנסות ולהבין את מקור "הטעות" באישורי פקיד השומה, ליקטנו לא מעט דוגמאות של אישורים "תקולים" שנתקבלו ממשרדי שומה שונים בארץ ופנינו לרשות המסים בבקשה לקבל הסברים. לאורך כל הדרך שיערנו כי מדובר ב"תקלה" מערכתית, במערכת המחשב של רשות המסים ולא מדובר בטעות אנוש של פקיד ספציפי במשרד שומה כזה או אחר.
 
אנו יכולים לעדכן כי במסגרת המענה האחרון שקיבלנו מרשות המסים, בהמשך לכל פניותינו בנושא מאז תחילת השנה, הודו לנו ברשות המסים על הסבת תשומת הלב לנושא ולפי תשובתם האחרונה, הנושא מועבר לבדיקה ולטיפול כך שלדבריהם אף לא נישום אחד יידרש לשלם מס מיותר.
 
עדיין לא מדובר במענה פורמלי, עדיין לא בוצעה כל פעולה לתיקון הטעות, אנו מקווים כי הבעיה תיפתר בקרוב. נמשיך לעדכן בהתאם איך ומתי יתוקנו אישורי פקיד השומה "התקולים" שהוצאו עד כה, לעובדים שפנו לפקיד השומה וקיבלו אישורים "תקולים" מאז תחילת שנת המס 2016 ועד היום.
 
מוזמנים להמשיך לעקוב.
 
 
 
עדכון מיום 01/04/2016:
 
הבעיה ממשיכה לחזור על עצמה אצל עובדים נוספים הפונים למשרדי השומה (כמפורט בתחילת ההודעה), פנינו פעם נוספת לרשות המסים לבירור העניין. נמשיך לעדכן.
 
עדכון מיום 11/04/2016:
 
מאחר והבעיה ממשיכה לחזור על עצמה אצל עובדים נוספים הפונים למשרדי השומה (כמפורט בתחילת ההודעה), פנינו פעם נוספת לרשות המסים והפעם עם פחות סבלנות וסובלנות לקיומו של המחדל ועם הרבה תסכול והתקוממות מהעוולה המתמשכת, וניהלנו בנושא דיון ממצה לטעמנו ומסכם לפיו - 
 
1.  למרות נכונות רשות המסים להביא לכדי פתרון הבעיה (שמקורה בעניין של מיחשבו/מיכון לטענתה).
2.  למרות תמימות הדעים בין הצדדים כי מדובר בעוולה ואין זה נכון לדרוש מהנישום לוותר על זכויותיו ולשלם מס מיותר.
3.  מעשית - לא מתסמן פתרון ולא הועלתה דרך/הצעה לפתרון מעשי של הבעיה ברמת הנישום הבודד.
4. לאור האמור וזו המלצתנו האישית - להותיר את הנושא לטיפול במסגרת הדוח השנתי המוגש למס הכנסה ולדרוש במסגרתו את יתרת הפטור ממס המגיע לנישום על פי הוראות החוק והפקודה.
 
 


  דף קודם  
הדפס את המאמר
מחשבונים
טפסים
פיצויי פיטורין
מצגות
מאמרים
פיטורין והתפטרות
קיבוע זכויות
טופס 161
כתבות
סימולטור מס
עדכונים שוטפים
סרטונים

תכנון פרישה

קו הפרדה אדום
תכנון מס
תכנון כלכלי
תקנון | קצת עלינו | לתאום פגישת ייעוץ | 1599-500-570
Facebook
תקנון | קצת עלינו
לתאום פגישת ייעוץ 1599-500-570
Facebook
© כל הזכויות שמורות ל בי. פור תכנון פרישה בע"מ.