דף הבית שירות מלא – בלי לצאת מהבית !
יצירת קשר
לתאום פגישה
1599-500-570
בי. פור תכנון פרישה בע''מ פרישה
 
 
אל תשלמו מס מיותר תכנון מס
 
להנות מהמקסימום תכנון כלכלי
 
סימולטור מס
מחשבונים
טפסים
סרטונים
קיבוע זכויות
פיצויי פיטורים
כתבות
מאמרים
טופס 161
עדכונים שוטפים
מצגות
פיטורים והתפטרות

גיל פרישה

קו הפרדה אדום

גיל הפרישה לפי החוק - מה משמעותו ?

   
גיל פרישה
 
גיל הפרישה -
 
הגיל שבהגיעו אליו זכאי אדם לפרוש מעבודתו בשל גילו ולקבל, בהתקיים התנאים הקבועים לכך על פי דין או הסכם, גמלה בשל פרישתו מעבודתו כאמור, הוא גיל 67 לגבר וגיל 65 לאישה (בחוק זה – גיל הפרישה). (הערה: הגיל לאישה עולה בהדרגה בשנים הקרובות מגיל 62 לגיל 65). (סעיף 3 לחוק גיל פרישה).
 
גיל פרישת חובה -
 
הגיל שבהגיעו אליו ניתן לחייב עובד לפרוש מעבודתו בשל גילו, הוא גיל 67 לגבר ולאישה(סעיף 4 לחוק גיל פרישה).
 
גיל הפרישה המוקדמת -
 
הגיל שבהגיעו אליו זכאי אדם לקבל גמלה, בהתקיים התנאים הקבועים לכך על פי דין או הסכם, מחמת פרישתו מעבודתו בשל גילו אף בטרם הגיעו לגיל הפרישה, הוא גיל 60 לגבר ולאישה ויחולו לענין זה ההוראות שנקבעו בדין או בהסכם לגבי הפחתת הגמלה בשל הפרישה המוקדמת כאמור, ככל שנקבעו. (סעיף 5 לחוק גיל פרישה).
 
  
להלן הסבר קצר בנקודות לגבי משמעויות נוספות של גיל הפרישה - מומלץ לקרוא !
  • גיל הפרישה לנשים לפי החוק: כיום הגיל עומד על 62 לאישה ועולה בהדרגה לגיל 65 במהלך השנים הקרובות.
  • גיל הפרישה לגברים לפי החוק: כיום הגיל עומד על 67 לגבר.
  • גיל פרישת חובה - (ראה הגדרה מעלה) - כיום הגיל עומד על 67 לגברים ונשים כאחד. זהו הגיל בו ניתן לחייב כיום עובד או עובדת לפרוש מעבודתם ולא בדרך של פיטורים.
  • גיל פרישה - זהו גם גיל הזכאות לקבלת קצבת אזרח ותיק (קצבת זקנה) מהמוסד לביטוח לאומי (יש לשים לב כי מגיל הפרישה ועד גיל 70, הן לגבי גברים והן לגבי נשים, יש מבחן הכנסות, דהיינו יש תנאים מסויימים שיש לעמוד בהם על מנת לקבל קצבת אזרח ותיק מהמוסד לביטוח לאומי (הן מבחן של הכנסות מעבודה אם ממשיכים לעבוד והן מבחן של הכנסות פאסיביות כהגדרתן בחוק הביטוח הלאומי)).
  • גיל פרישת חובה - זהו גם הגיל שלאחריו, לא ניתן עוד לקבל דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי. להלן ציטוט מתוך הכללים לזכאות לדמי אבטלה: "מלאו לך 18 שנים ועדיין לא הגעת לגיל 67".
  • גיל הפרישה - זהו גם הגיל בו ניתן להתחיל ליהנות מחלק מהטבות מס לגמלאים (בכפוף לכל התנאים) כאשר בהתייחס לחלק נוסף של הטבות מס לגמלאים ניתן להתחיל ליהנות מהן החל מגיל פרישת חובה.
  • גיל הפרישה - זהו גם גיל הזכאות לקבלת הפנסיה החודשית מקרנות הפנסיה הותיקות הגירעוניות (לדוגמא, מבטחים הותיקה, מקפת הותיקה... מה שנקרא כיום "עמיתים", קרנות הפנסיה שבניהול מיוחד של המדינה).
  • גיל הפרישה - זהו גם גיל הזכאות לקבלת הפטור ממס על הכנסה מפנסיה חודשית (מה שנקרא קצבה מזכה) בכפוף לעמידה בכל התנאים לקבלת הפטור, לפי סעיף 9א לפקודת מס הכנסה.
  • גיל הפרישה - זהו גם הגיל בו כבר לא משלמים דמי ביטוח לאומי ומס בריאות על הכנסה מפנסיה חודשית (בפרישה מוקדמת, בטרם ההגעה לגיל הפרישה, ככלל, למעט "עקרת בית" או "אלמנה בת קצבה" או אדם נכה, משלמים דמי ביטוח לאומי ומס בריאות על תשלומי הפנסיה המשולמים על ידי מעסיק, חברת ביטוח או קרן פנסיה).
  • שימו לב! גיל הפרישה כקבוע בחוק - אינו נוגע לעניין הגיל בו ניתן להתחיל לקבל קצבה, פנסיה, מפוליסת ביטוח מסוג קצבה בחברת ביטוח או מקרן פנסיה (כמובן למעט הקרנות הותיקות הגירעוניות  כמצויין מעלה...)....אם ניקח לדוגמא פוליסת ביטוח מנהלים מסוג קצבה - המבוטח יכול להתחיל לקבל קצבה חודשית עוד בטרם הגעתו לגיל הפרישה לפי החוק !
 
 
 
 
 
 
(אין מדובר ברשימה סגורה של נושאים)
 
מאמר זה אין בו כדי להכיל את כל הנושאים הקשורים לגיל פרישה והוא מובא כאן להמחשה בלבד, שום אינפורמציה המופיעה במאמר אינה מהווה המלצה לביצוע או אי ביצוע מהלך כלשהו. מחובתך להתייעץ לפני כל פעולה.
 
מסמך זה מנוסח בלשון זכר אך פונה לנשים ולגברים כאחד.


 
 
  דף קודם  
הדפס את המאמר
מחשבונים
טפסים
פיצויי פיטורין
מצגות
מאמרים
פיטורין והתפטרות
קיבוע זכויות
טופס 161
כתבות
סימולטור מס
עדכונים שוטפים
סרטונים

תכנון פרישה

קו הפרדה אדום
תכנון מס
תכנון כלכלי
תקנון | קצת עלינו | לתאום פגישת ייעוץ | 1599-500-570
Facebook
תקנון | קצת עלינו
לתאום פגישת ייעוץ 1599-500-570
Facebook
© כל הזכויות שמורות ל בי. פור תכנון פרישה בע"מ.