דף הבית שירות מלא – בלי לצאת מהבית !
יצירת קשר
לתאום פגישה
1599-500-570
בי. פור תכנון פרישה בע''מ פרישה
 
 
אל תשלמו מס מיותר תכנון מס
 
להנות מהמקסימום תכנון כלכלי
 
סימולטור מס
מחשבונים
טפסים
סרטונים
קיבוע זכויות
פיצויי פיטורים
כתבות
מאמרים
טופס 161
עדכונים שוטפים
מצגות
פיטורים והתפטרות

ייעוץ מס במקרה פטירה - תכנון כלכלי לשאירים

קו הפרדה אדום

במקרה פטירה של בן/בת זוג או של הורה, יש חשיבות לא מבוטלת לקבלת ייעוץ מס מקצועי מוקדם ככל האפשר.
 
עיכוב ודחייה של ביצוע הפעולות הנדרשות מול רשויות המס בכל המקרים מביאים לכדי סיבוך הטיפול הנדרש עד כדי אובדן כספי מיותר.
 
חשוב מאוד לקבל ליווי מאיש מקצוע המכיר מקרוב את הסיטואציה על כל השלכותיה ומנוסה בטיפול בכל סוגיות המס הקשורות לאירוע הפטירה.
 
פעמים רבות קודמת לפטירה תקופה של נכות. יש לא מעט מקרים בהם אישור מס הכנסה על הפטור ממס מגיע בדואר ליורשים/שאירים לאחר הפטירה - עניין שמצריך טיפול מקצועי מול רשויות המס: הן בכל הקשור להגשת דוחות שנתיים למס הכנסה שנים אחורה על מנת לקבל החזרי מס, הן בכל הקשור לתכנון המס על מענקי הפרישה וכספי הפיצויים.
 
במקרים רבים השאירים נדרשים לבצע "בשם הנפטר" חרטה מרצף זכויות פיצויים או חרטה מרצף קצבה - מה שמצריך הן תכנון מס אופטימלי, הן עריכה קפדנית של מסמכים טפסים ובקשות והן ייצוג וטיפול מקצועי בפועל מול רשויות המס.
 
מעבר לתכנון מס, מעבר לייצוג ולטיפול מול רשויות המס, מעבר לעריכת בקשות או הגשת דוחות שנתיים למס הכנסה, הרי שבמקרים רבים השאירים נדרשים לקבל החלטות כלכליות חשובות ולבצע בחירות בין חלופות שונות. לדוגמא, האם לקבל את הכספים בסכום חד פעמי במזומן או כקצבת שאירים ? (כמובן כאשר זה אפשרי ורלבנטי למקרה).
 
על מנת לקבל החלטות בצורה נבונה, על מנת לבצע את הבחירה בחלופה הטובה ביותר, הן מבחינה כלכלית, הן מהבחינה האישית, מומלץ מאוד להיוועץ ביועץ פרישה מקצועי ובאמצעותו לבצע בדיקות כדאיות רלבנטיות, בערכים נטו, נכון להיום, לאחר מס.
 
טיפול בסוגיות מס במקרה פטירה ותכנון המס אשר ישלמו בסופו של דבר השאירים של הנפטר על הכספים וההכנסות אשר יקבלו לידיהם הינו טיפול מורכב הדורש מאיש המקצוע להכיר תחומי מס שונים ולחברם יחד, להכיר את התחום הפנסיוני והפיננסי, להכיר את הצרכים של השאירים, להכיר מקרוב מאוד את תהליכי העבודה, אופן העבודה בפועל מול רשויות המס, העברת הנחיות למעסיק ולסוכן הביטוח. במילים פשוטות, על איש המקצוע להיות מנוסה במתן השירות בתחום זה, בכל היבט אפשרי.
 
תכנון כלכלי לשאירים - הכספים וההכנסות שמותיר אחריו אדם שנפטר, לשאיריו או ליורשיו הם עוגן כלכלי חשוב מאוד עבורם. למחייה השוטפת של בן/בת הזוג, לסיוע כלכלי לילדים בשלבים השונים של החיים, כפי שתמיד חלמנו לתת להם...
 
לפיכך, גם במקרה פטירה, מבחינה כלכלית , עבור השאירים המצב דומה למקרה פרישה מעבודה ויציאה לפנסיה ארוכה:
  • בהיבט של העובדה שפסקה הכנסה שוטפת מעבודה לתא המשפחתי,
  • בהיבט של הצורך בשמירה על החסכונות לתקופה ארוכה תוך הימנעות מסיכונים מיותרים, יצירת מקורות להכנסה חודשית, ניהול תקציב, ניהול תזרים, תכנון מוקדם וחיסכון במס, מימוש הטבות מס לגמלאים ועוד...
 
ולכן, מומלץ לבצע תכנון כלכלי באופן מקצועי, מיד לאחר או תוך כדי, ייעוץ & תכנון המס.
 
לפגישת ייעוץ מס אישית - צור קשר



 




  דף קודם  
הדפס את המאמר
מחשבונים
טפסים
פיצויי פיטורין
מצגות
מאמרים
פיטורין והתפטרות
קיבוע זכויות
טופס 161
כתבות
סימולטור מס
עדכונים שוטפים
סרטונים

תכנון פרישה

קו הפרדה אדום
תכנון מס
תכנון כלכלי
תקנון | קצת עלינו | לתאום פגישת ייעוץ | 1599-500-570
Facebook
תקנון | קצת עלינו
לתאום פגישת ייעוץ 1599-500-570
Facebook
© כל הזכויות שמורות ל בי. פור תכנון פרישה בע"מ.